«علاج عشق» را بشنوید!

کتاب صوتی ترجمه «علاج عشق» نوشته پوبلیوس اوویدیوس ناسو منتشر و راهی بازار نشر شد.

0 6

کتاب صوتی «علاج عشق» نوشته پوبلیوس اوویدیوس ناسو با ترجمه محمداسماعیل فلزی به‌تازگی با گویندگی بهمن وخشور، افسانه فدایی، نگین بایرامپور، سینا عبدالملکی، حسین حق‌پرست و ترنم مهرنور توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.

پوبلیوس اوویدیوس ناسو متولد ۴۳ پیش از میلاد و درگذشته به سال ۱۷ پس از میلاد و شاعر رومی است که به خاطر آثاری، چون «مسخ‌ها» و «فن عشق» معروف است. دیگر آثار او عبارت‌اند از: علاج عشق، نامه‌های زنان، فن آرایش زنان، تقویم و اندوه که مضمون مشترک اکثر آن‌ها «عشق» است. اشعار موجود اووید همگی در قالب غنایی و قصیده‌ای یا الگی (elegy) سروده شده‌اند طوری‌که او را استاد سرودن الگی (یا سوگ سروده) می‌دانند. او آخرین شاعر دوره طلایی ادبیات روم به شمار می‌آید و در این قلمرو هیچ شاعری باروری تخیل و شادابی بیان او را ندارد.

کتاب «علاج عشق» که نسخه مکتوب آن توسط انتشارات آفتابکاران منتشر شده، پس از بیان زندگی‌نامه این شاعر جملات قصار او و متن کتاب علاج عشق (شامل ۱۶ بخش) را شامل می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌شنویم:

واجب است که با هنرم به تو بیاموزم از چه دوری گزینی و در پی چه باشی. گفتن آن دردناک است، اما با شاعرانی که ترانة عشق می‌سرایند میان‌های نداشته باش. من با ذکر این نکته در اصل تیشه بر ریشة خود می‌زنم و فرزندان طبعم را از حق تولد محروم می‌کنم. اما باید بگویم، از کالیماخوس بگریز، چون او دشمن عشق نیست وتونیز‌ای شاعر جزیره کاس، حاصل کار تونیز مانند کالیماخوس چیزی جز تشدید بیماری نیست. یقین می‌دانم که سافو تو را نسبت به دلبرت مهربانتر می‌کند و شاعر تئوس چندان سختگیر نخواهد بود که مایه جدایی‌ات شود. کیست که اشعار تیبولوس یا پروپرتیوس (که تنها اثرش سینتیا بود) را بخواند وبه خطر نیفتد. کیست که آثار کالوس را بخواند ومتأثر نکردد، ودر اشعار من نیز چنان مایه‌ای از نفوذ وتأثیر هست که نمی‌دانم چیست، ولی عشق رادر وجود آدمی بر می‌انگیزد. مدیریت گویندگان «علاج عشق» توسط بهمن وخشور سرپرستی شده و با مدت ۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: شهرآرانیوز

چرا نظرتان را نمی نویسید؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود.
از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید.

enemad-logo