بازخوانی جنجالی‌ترین گزارش‌های مطبوعاتی درباره سلینجر

0 512

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب مجموعه‌ای از گفتگوها و گزارش‌های مطبوعاتی درباره جی‌دی سلینجر به همراه آخرین متن مکتوب مصاحبه‌گون با وی در قالب کتابی با عنوان «جی‌دی‌سلینجر؛ آخرین مصاحبه و سایر گفتگوها» با ترجمه سولماز دولت‌زاه منتشر شد.

این کتاب هفت گزارش و گفتگو درباره این نویسنده است که هر کدام از آنها و نحوه تولیدشان خود داستانی خواندنی و بسیار عجیب دارد.

این کتاب با مقدمه‌ای از دیوید استریفلد شروع می‌شود که در آن به توصیف خصوصیات فردی و شخصیت منزوی و درون‌گرای سلینجر پرداخته است و در ادامه بخشی از مهمترین حواشی به وجود آمده پیرامون این نویسنده و تلاش‌های ژورنالیستی برای کشف رمز و راز زندگی او بازگویی می‌شود. از گفتگوهای خیالی با وی تا گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی که نشریات و تولیدکنندگانشان را به دادگاه کشاند.

در متن کتاب گزارش‌هایی درباره زندگی و آثار سلینجر که به ترتیب در نشریاتی چون اخبار باشگاه کتاب ماه، روزنامه  کلرمونت دیلی ایگل، نیویورک تایمز؛ مجله اویی، مجله نیاگارا فالز و روزنامه ساندی ادووکیت منتشر و هر کدام از آنها با حواشی زیادی از سوی نویسنده همراه شده است.

بخش دیگری از کتاب تحت عنوان آخرین مصاحبه، به شرح دادخواست سلینجر به موجب نزاعی که میان او و انتشارات رندوم هاوس برای تالیف کتاب زندگی‌نامه وی رخ داد پرداخته است که عینا با پاسخ‌های این نویسنده به پرسش‌های مدیران نشر همراه شده است.

این کتاب همچنین در قالب دو پس‌درآمد به شرح اعترافات جوانا اسمیت راکوف به عنوان شخصی که خود را به جای سلینجر جا زده و برای مخاطبان او نامه می‌نوشته و نیز ارجر لثبری از ناشران آمریکایی که شرح مواجهه خود با این نویسنده برای انتشار یکی از آثارش را بازگو کرده می‌پردازد.

این کتاب با قیمت ۱۶ هزار تومان از سوی نشر آفتابکاران منتشر شده است.

چرا نظرتان را نمی نویسید؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود.
از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید.

enemad-logo