کامالا هریس کیست؟/ زنی که از اهداف خود کوتاه نیامد

0 75
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کریستن اندرسون در کتاب «کامالا هریس کیست؟» که به تازگی با ترجمه‌ای از شبنم سمیعیان و به همت نشر آفتابکاران منتشر شده است، به زندگی این سیاستمدار رنگین‌پوست و موفق آمریکای امروز می‌پردازد و با روایت زندگی‌نامه او تصویر واضح‌تری را از زندگی و مراحل موفقیتش به نمایش درمی‌آورد.شبنم سمیعیان با بیان این‌که «کامالا هریس کیست؟» در واقع نگاهی واقع‌گرایانه به شخصیت زنی جسور و سخت‌کوش دارد که در عرصه سیاست فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این کتاب جنبه‌های مختلفی از شخصیت او در قالب سرگذشت‌نامه‌ای مفید و مختصر روایت می‌شود که همین پردازش سریع و در عین حال جامع، کتاب را برای خواننده جذاب می‌سازد.

مترجم کتاب «آنچه نامش را تو نامیدم» و «آرامش در پرتو ایمان»، درباره ویژگی‌ها و جذابیت‌های این کتاب برای مخاطبان، توضیح داد: از دید من مهم‌ترین شاخصه این کتاب برای مخاطب داخلی فارغ از هر دیدگاه و نگرش‌ سیاسی، مبارزه یک زن برای رسیدن به خواسته‌ها و آرمان‌هایش است؛ زنی که در برخورد با موانع اجتماعی و جنسیتی‌ که برایش وجود دارد و همچنین حوزه‌های کاری مردسالارانه کوتاه نمی‌آید؛ ریشه‌های فرهنگی و بومی‌اش را فراموش نمی‌کند؛ مصرانه برای پیشبرد هدف بزرگش می‌جنگد؛ و در نهایت، در عین ناباوری منتقدانش به پیروزی می‌رسد.

وی با اشاره به تصویرگری و طراحی موجود در کتاب و تاثیر آن در ارائه مطالب به مخاطب، گفت: کتاب تصویرگری ساده‌ و در عین حال جذابی دارد. از آنجا که تنها مقاطع مهم زندگی کامالا هریس تصویرپردازی شده، خواننده نه‌تنها دچار خستگی بصری نمی‌شود؛ بلکه با اشتیاق بیشتری به پیگیری روند داستان می‌پردازد.در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در سال ۲۰۰۸، خبری وحشتناک به کامالا رسید. مادرش شیمالا به سرطان مبتلا شده بود. او در سال ۲۰۰۹ درگذشت.

تحمل این فقدان برای کامالا بی‌نهایت دشوار بود. او رابطه بسیار نزدیکی با مادرش داشت، قدرت مادرش همیشه برای او الهام‌بخش بود و همیشه احساس می‌کرد بیشتر موفقیتش نشأت‌گرفته از شیوه‌ای است که مادرش او را براساس آن تربیت کرده بود. کامالا می‌دانست که دلتنگی‌اش برای مادرش هرگز تمام نمی‌شود.»

کتاب «کامالا هریس کیست؟» نوشته کریستن اندرسون، با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در ۶۶ صفحه، به قیمت ۳۲هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه شبنم سمیعیان، از سوی نشر آفتابکاران روانه بازار کتاب شد.

چرا نظرتان را نمی نویسید؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود.
از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید.

enemad-logo