از مصاحبه‌های همینگوی تا شعر و مجموعه داستان در نشر آفتابکاران

0 547

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه کتاب «ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها»، «سومین قدیس» و «شکست پای امید روزگار سراب» به تازگی توسط نشر آفتابکاران منتشر شده‌اند.

ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها

کتاب «ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها» با ترجمه حسین کربلایی‌طاهر (شاهین) توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

این کتاب در سه بخش با عناوین «ارنست همینگوی، هنر داستان‌سرایی»، «همینگوی در کوبا»، «دیداری سرزده با همینگوی» و «زندگی در بعدازظهر: آخرین مصاحبه» گفت‌وگوهایی از جوج پلیمپتون، رابرت منینگ، لیود لاکهارت و رابریت ایمت‌جینا با همینگوی که در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۸ به ترتیب در مجلات و روزنامه‌های پاریس ریوی‌یو، ماهنامه آتلانتیک، هفته‌نامه استار و اسکوائر منتشر شده است را در اختیار خواننده می‌گذارد.

پشت جلد کتاب نیز می‌خوانیم:

«در این مجموعه گفت‌وگوهای متنوع، یکی از تاثیرگذار‌ترین چهره‌های ادبی قرن بیستم به طرز بی‌سابقه‌ای خود را از ابتدا تا آخرین مراحل زندگی حرفه‌ای‌اش آشکار می‌سازد. در این کتاب، ارنست همینگوی به عشق، جنگ، شهرت، ماهیگیری و انضباط شورانگیزی اشاره می‌کند که قلمش را به حرکت درآورد و بینش‌های سحرآمیزی را در ارتباط با زندگی و حرفه نویسندگی ارائه می‌دهد که تاثیر بی‌مانندی بر تخیل آمریکایی از خود به جای گذاشته است.»

کتاب «ارنست همینگوی؛ آخرین مصاحبه و سایر گفت‌وگو‌ها» با ترجمه حسین کربلایی‌طاهر (شاهین) در ۱۰۲ صفحه و به قیمت ۱۰۰۰۰ تومان به عنوان اولین مجلد از مجموعه «گفت‌وگو با مشاهیر جهان» توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

سومین قدیس

مجموعه داستان «سومین قدیس» نوشته رضا کوشالشاهی به تازگی توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

این مجموعه ۹ داستان کوتاه به نام‌های «سومین قدیس»، «سادات محله کوشالشاه»، «دوران»، «گاز خردل»، «دومین سیب»، «شمارش»، «هالی»، «تونل» و «سیسر» را شامل می‌شود.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«البته می‌دانم، دیگر از او هم کاری ساخته نیست، این‌ها صحنه‌هایی هستند که باید بیایند و بروند تا جزءجزء ماجرا را شکل دهند، که فرمان آتش داده شود، بعد محکومی دیگر را بیاورند و ببندند به من و من، تیرک اعدامی که وسط این حیاط بزرگ ایستاده‌ام، دیگر خسته شده‌ام از بوی خون و قرمزی لزج روی تنم، که بیش از حد زیاد شده، به قدری که از داخل و خارج در حال پوسیدنم، آرام بین شیارهای تنه‌ام لیز می‌خورد و وارد ریزریز قسمت‌هایش می‌شود و نور دیگر نمی‌رسد و به چرت‌وژرت‌نویسی افتاده طفلکی.»

مجموعه داستان «سومین قدیس» نوشته رضا کوشالشاهی در ۱۰۱ به قیمت ۱۰۰۰۰ هزار تومان توسط نشر آفتابکاران منتشر شده است.

شکست پای امید روزگار سراب

مجموعه شعر «شکست پای امید روزگار سراب» سروده شادمان شکروی به تازگی توسط نشر آفتابکاران منتشر شده‌اند.

به جز ۷۸ شعر کوتاه این کتاب دو گفت‌وگو با شادمان شکوری را نیز شامل می‌شود.

پشت جلد کتاب می‌خوانیم:

«این چاقو آنقدر تیز است

که هم ماه را به دو نیم می‌کند

و هم عشق را

کاش فلی من و آسمان مانند چشم تو

شنیدم ذره با خودرشید می‌گفت

من و تو آفتاب مهرباریم

بگفتا لیک در دل هر دو دانیم

که از تاریکی خود شرمساریم!»

چرا نظرتان را نمی نویسید؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد.
هر نظری که برای ما می‌نویسید قوت قلبی برای ما خواهد بود.
از شما متشکریم که با نظراتتان به ما انرژی لازم برای ادامه کار را می دهید.

enemad-logo